Aquesta setmana,
a les sessions d’aula ens hem plantejat una qüestió que ens ha dut novament a
reflexionar. En aquesta ocasió, se’ns planteja què ens agradaria trobar a nosaltres
com a futurs professionals de l’educació a l’escola on anéssim a treballar
envers les TIC, i que ens serviria com a font motivadora per integrar-les en la
nostra pràctica com a recurs didàctic per treballar amb els infants.
Personalment,
m’agradaria que el centre on treballés fos una escola en la que hi hagués una
vertadera implicació en el ús de les Noves Tecnologies de la Informació i la
Comunicació com a recurs didàctic a les aules. Estic plenament convençuda de
les avantatges i possibilitats que aquestes ofereixen al desenvolupament de
l’infant i per això crec que ja no podem concebre una escola al marge
d’aquestes que, a més a més, suposen la realitat de la societat actual. Els
infants, com va designar l’autor Mark Prensky, son Natius digital que han
nascuts amb les noves tecnologies i que formen part del seu menester diari amb
la qual cosa, l’escola ha d’adaptar-se i emprar-les en el seu benefici.
També
m’agradaria que l’equip docent estigués plenament convençut d’aquesta
necessitat emergent i que com a grup treballéssim de manera col·laborativa i
compromesa en l’ús d’aquestes a les aules. D’aquesta forma, no ens veuríem tots
sols en la iniciativa d’aquest projecte sinó que seria quelcom compartit.
Per últim
destacar que seria de bon grat que aquesta feina afegida tingués algun tipus de
reconeixement o mèrits ja siguin de tipus salarial o professionals, ja que això
motivaria molt més als docent en saber que la seva feina està reconeguda per la
comunitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada