dijous, 22 de novembre de 2012

Setmana 9: Primeres passes del nostre projecte multimèdia!


La sessió d’avui de Mitjans i Recursos Tecnològics l’hem dedicat a començar a plantejar i confeccionar de manera grupal un primer esborrany sobre el tema del nostre projecte final. Aquest treball, consisteix en dur a la pràctica tot el que hem estat veient de manera una mica més teòrica sobre com ha de ser i quins requisits hauria de complir un bon recurs multimèdia, però també de manera pràctica al llarg de les diferents sessions dels tallers dels dimecres, en les quals estem treballant sobre els aspectes tècnics.  Per tant, es tracta de confeccionar un recurs multimèdia i la seva guia didàctica.

Projecte multimèdia "Anem al zoo amb en Joan"

Per tal de dotar d’un sentit i significat complet el nostre projecte i ser coherents amb la filosofia i metodologia de treball que defensem (el constructivisme i el treball per projectes), pretenem que aquest recurs multimèdia estigui englobat dins d’un projecte molt més gran; el dels animals.

Així doncs, la temàtica tractada versa sobre una gran mostra d’animals que podem trobar en qualsevol instal·lació zoològica. Per tal de dotar d’un sentit i significat complet el nostre projecte, hem inventat un conte a mode de fil conductor entre les diferents activitats. D’aquesta forma, pretenem crear un recurs multimèdia que tingui les característiques d’un material lúdic, que respongui als interessos dels infants, però que alhora que sigui didàctic per tal d’afavorir el desenvolupament de moltes de les competències assenyalades al currículum d’infantil.

El conte narra la història d’en Joan, un nen que visita el zoo i se’n fa amic del pingüí Mali. Llavors, comença a jugar amb ell a la pilota fins que de sobte, se’ls escapa i l’han d’anar a buscar pel recinte. Però aquesta recerca no serà tan fàcil perquè a cada zona del parc zoològic es trobaran amb un animals que els proposaran un seguit de reptes que haurà de superar per passar al següent i arribar a si a la pilota.

A través d’aquest punt de partida, pretenem introduir coneixements teòrics sobre els animals del zoo en quant a aspectes com ara els seus trets físics, quins n’hi ha, com s’anomenen, què mengen, on viuen, quins sons fan, etc., però també desenvolupar altres destreses i habilitats com la lògica, la memòria a curt i llarg termini, l’agudesa i percepció visual i les competències matemàtica, lingüística fonètica, musical i digital. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada